Монетизація YouTube-каналу. Розбиваємо міфи та обговорюємо підводні камені

Навіть якщо ви ніколи не займалися контентом і завжди були тільки в ролі глядача різних відео, все одно до вашого вуха напевно долітає інформація, пов’язана з монетизацією свого YouTube-каналу. Особливою популярністю ця тема користується у нещирих блогерів, які обіцяють золоті гори. Ці «гуру інтернету» точно знають, як заробити в цій сфері, і з задоволенням розповідають про власні доходи, які обчислюються десятками, а то й сотнями тисяч доларів. Однак у цій справі не все так просто. Розберімось що ж таке монетизація власного каналу на YouTube і які підводні каміння зустрічаються на шляху цього заробітку.

Що таке монетизація

Отже, визначмось з тим, що таке монетизація. Існує деяка підміна понять щодо цього. Зазвичай, ролики для монетизації містять різні методи заробітку на YouTube. Однак монетизація – це абсолютно конкретний механізм, який пов’язаний із певною кількістю переглядів на вашому каналі, та годинами переглядів ваших роликів. Якщо ви знаходитесь в регіоні, де доступна монетизація, то ви можете підключити її до свого YouTube-каналу і YouTube вбудовуватиме рекламу у ваші ролики. А ви отримуватимете відсоток із вартості цієї реклами. Тобто монетизація – це не будь-які способи заробітку на Ютубі, а спеціальна комерційна функція. Розберімося як підключити монетизацію.

Як підключити монетизацію

Якщо ви перебуваєте в регіоні, де монетизація недоступна, ви не можете це зробити. Для підключення кабінету AdSense – рекламного кабінету для нових каналів – потрібно щонайменше 1000 передплатників та від 4000 годин перегляду на місяць. Також до вимог належить відсутність порушень на каналі. Це важливий момент. Монетизацію можуть відключити через різні порушення, за страйки. Тобто це не вічна річ, яка трапляється з вами раз у житті та назавжди.

Якщо ви дивитеся відео на YouTube, то можете звернути увагу, що коли ви натискаєте на якесь відео, то перед ним йде один або два рекламні ролики. Також іноді відео переривається і десь у середині теж запускається реклама, а іноді просто буває реклама, що спливає. Ось чим більше ви цих реклам дозволите вбудовувати у свої відео, тим потенційно більше ви зможете з реклами заробити. Хтось принципово не погоджується крутити рекламу на своїх роликах, це загалом треба тестувати, треба пробувати різні тактики. Може статися так, що якщо ви підключите всі види реклами, то у вас настільки впаде лояльність аудиторії, буде настільки низький огляд, що це буде того не варто.

Коли ви бачите якісь відео, присвячені монетизації, там завжди звучать такі слова, як CPM або RPM, і люди показують красиві картинки зі значними сумами. Мовляв, дивіться, якщо робити ролики в такій ніші, то можна заробити ось стільки. Так ось, дійсно є два основні терміни – це CPM (cost per mille) та RPM (revenue per mille). CPM – це цифра, яку платить рекламодавець за 1000 показів вашого ролика. Тобто, якщо хтось розмістив рекламу у вашому ролику, і ролик зібрав 10000 переглядів і там була вартість 5 доларів, то він заплатив 50 доларів, і ці гроші взяв у нього Google. Тобто це не ті гроші, які ви заробили, це ті гроші, які взяв Google. Далі Google за якоюсь внутрішньою схемою розраховує відсоток, який він вам віддає. Тобто якщо рекламодавець заплатив 50 доларів, то ви отримаєте лише частину від цих 50 доларів. Зазвичай це половина, у кращому випадку, або 1/8. Тобто якщо YouTube заробив 50 доларів, то ви отримаєте, у кращому випадку, 25, а швидше за все 10.

Відразу ж звертайте увагу на те, що якщо вам показують ці цифри CPM, типу, от дивіться, за мільйон переглядів – 1000 доларів, то це означає, що автор, можливо, і заробив 1000 доларів, але створити ролик, який би зібрав стабільний мільйон переглядів у певній ніші, досить важко. Це складне завдання, цим займаються професіонали, тому не думайте, що це так просто, що можна постити що завгодно і заробляти великі гроші. Ні, це, на жаль, не так працює.

Регіональні відмінності по нішах

Різні ніші мають регіональні відмінності. Тобто якщо ви робите контент на тему, припустимо, заробітку в інтернеті, то в Україні за нього можуть платити одну суму, а в Америці можуть платити іншу суму. Іноді ці суми відрізняються дуже значно і є момент, що не можна просто почати робити ролики на інший регіон. Не можна просто робити ролики англійською мовою на регіон Америка та заробляти набагато більше грошей. Є деякі моменти, про які ніхто не каже. Це, наприклад, те, як правильно підключити кабінет, перебуваючи в іншій країні. Річ у тому, що є деяка стандартна процедура. Не можна просто приїхати в іншу країну, купити сім-карту, потім зв’язатися з Гуглом та підключити до себе рекламний кабінет. Ні, вам потрібний список документів. Є стандартний список документів, є розширений, який засвідчуватиме те, що ви в цій країні живете. Це може бути прописка, це може бути документ про володіння нерухомістю, може бути документи про працевлаштування. Але просто так людина, скажімо, з вулиці, не може просто зареєструвати рекламний кабінет в іншій країні. Багато хто навіть переїжджає в якусь країну, живе в ній пів року, оформляє документи про якесь працевлаштування спеціально, щоб оформити рекламний кабінет і потім виїхати. Це досить складна процедура. Далеко не кожен може це зробити, тому не думайте, що ви можете робити на Америку багато таких роликів. При цьому всі ці експерти не говорять, як підключити рекламний кабінет в американському YouTube.

Оподаткування

Ще є момент з оподаткуванням. У якийсь момент ви з цієї суми, яку ви отримали з Ютуба, сплачуєте податки відповідно до тієї країни, в якій у вас оформлений рекламний кабінет. Тому, якщо рекламодавець заплатив 50 доларів, Google заплатив 25 доларів і ви робите ролики на Америку, то ви з цього ще заплатите відсотків 20/30/40 податків. Тому, коли ви бачите всякі ось ці суми, типу на цьому ролику, я заробила 1000 доларів, то відразу ділити це на чотири.

Вибір ніші

Ще одна складність пов’язана із вибором ніші. Автори роликів про монетизацію, на яких вони радісно показують скрін з великими сумами, самі не працювали в тих нішах, про які говорять. Ось вони розповідають: дивіться, є автомобільна ніша, у ній такі цифри. Поки в тебе самого немає досвіду виробництва контенту в цій ніші, ти не знаєш, наскільки це тяжко. Яка конкуренція, складність та вартість виробництва. Тобто, не можна просто порівнювати начебто всі вони однакові та вимагають однакової експертизи, однакової кількості витраченого часу, однакової якості продакшена і так далі. Тому що якщо ви працюєте у сфері нерухомості або у сфері заробітку, то там вимоги до контенту набагато вищі, але він коштує дорожче. Конкуренція там теж, відповідно, вища. Але про це, як правило, замовчується.

Часто показують картинку, де написано очікуваний дохід – estimated revenue. Якщо ви таке бачите, одразу знайте, що вас намагаються обдурити, бо та цифра, яка тут написана, вона насправді не означає те, що вам YouTube стільки заплатить. Ви показуєте творчу студію YouTube. Так, будь-хто може зайти туди, подивитися, але реальна цифра CPM і реальні виплати показуються в рекламному кабінеті AdSense. Але ніхто з них, як правило, не показує реальний кабінет AdSense, не показує реальні цифри. Тому що очікувана сума може не збігатися із реальною у кілька разів.

Яку ще маніпуляцію використовують креатори у цій ніші? Вони показують старі акаунти, які ведуться по 10 років, дуже розвинені, в які були вкладені дуже великі гроші, у тому числі й на просування. А навіть якщо там цифри реальні, то не факт, що цей канал хоч би вийшов на окупність. Тому, швидше за все, цей приклад ви не зможете якось екстраполювати на себе. Те, що вам показують замість реальної цифри CPM, ця цифра не означає реальних виплат, не враховується дохід самого Гугла, в ній не враховуються податки. Якщо ви запитаєте про ці нюанси наших «експертів», то вас чи проігнорують, чи заблокують, чи взагалі видавлять ваш комент. Тому що ніхто не хоче відповідати на ці питання, вони дуже заважають вести бізнес із заробітку в інтернеті.

Що не монетизується

Якщо ви побачите згадку наступних прийомів на ролику про монетизацію, можете відразу відписуватися від каналу. По-перше, це згенерований контент, на якому пропонується багато заробити. Ви не заробите на цьому нічого, тому що Гугл має офіційну політику по роботі з ШІ контентом. Є спеціальна галочка і такий контент не монетизується, тому не зваблюйтеся. Ми вже давно б дивилися сотні тисяч і роликів які б заполонили всі стрічки як це відбувається, наприклад, у Фейсбуці. По-друге, ще одна хибна практика, яку озвучують у цих відео – використання чужого контенту. Коли ви берете чужий перемонтаж, цей ролик не буде монетизуватися. А в гіршому випадку ви дуже швидко отримаєте три страйки і ваш канал закриють. Ось тому зверніть увагу на таке, що такі канали ви теж не зможете монетизувати, і ті, хто вам це пропонують, вони або самі не знаються на цьому питанні, або роблять це навмисне, заради привернення уваги.

При цьому я в жодному разі не закликаю вас відмовитися від ведення YouTube-каналу, не кажу, що ніколи не можна використовувати монетизацію. Я просто звертаю увагу на те, що ця тема складніша, ніж вам подають. Звичайно, там є деякі гроші, але щоб їх отримати, вам знадобиться певна кількість зусиль, деякі юридичні моменти, і ті цифри, які вам показують, вони, м’яко кажучи, перебільшені. Це чудово, що ви ведете канал, але слід розуміти, що заробити на ньому собі на життя дуже складно. Якщо ви готові грати в довгу і вкладатися, то шанси на успіх є.

Слід пам’ятати, що монетизація – це лише маленька частина заробітку будь-якого YouTube-каналу, будь-якого блогера. Так, це, звичайно, приємно, але є набагато цікавіші способи отримання грошей зі свого каналу, які можна освоїти. Це і просування своїх послуг, свого бренду, залучення потенційних клієнтів та інші способи, які слід вивчати.

Прокрутити вгору